Læringsmål.
Læringsmål
1:
Indhold: hverdagens
gang, pædagogikken og de kulturelle forhold i institutionen.
Mål: Gennem min
hverdag i Truong Thang Long Kidsmart Kindergarten, vil jeg gøre mig erfaringer
indenfor institutionens hverdag, deres pædagogik og kulturelle forhold.
Hvorfor: Fordi jeg
ønsker at iagttage forskellen mellem den danske og vietnamesiske pædagogik og
de forskellige kulturelle forhold. Ligeledes for at erfare hvor stor en rolle
kulturen spiller i hverdagen.
Hvordan: Det vil jeg
gøre med at indgå som en del af hverdagen i institutionen. Jeg vil iagttage og
observere, samt vise interesse og nysgerrighed for de pædagogiske og kulturelle
forskelle.
Hvornår: Under hele
praktikken.
Hvordan dokumenteres
læringsmålet: Jeg vil gennem min blog komme med konkrete faglige indlæg, hvor
jeg ud fra mine egne erfaringer samt teoretisk viden vil dokumentere mit
læringsmål.
Læringsmål
2:
Indhold: Det
tværprofessionelle element
Mål: Ud fra mit
specialiseringsområde (mennesker med sociale problemer), vil jeg undersøge
Truong Thang Long Kidsmart Kindergartens tværfaglige samarbejde, med henblik på
institutionens ”specialbørn”.
Hvorfor: Dette vil
jeg gøre for at finde ud af, hvilke tværfaglige samarbejdspartnere Vietnam
generelt bruger til sine ”specialbørn” og hvad forskellen er her og i Danmark.
Hvordan: Ved at
stifte bekendtskab med de professioner der er tilknyttet institutionen.
Derudover vil jeg benytte mig af min vejleder for at få uddybet de
tværprofessionelle samarbejdspartneres funktioner i institutionen.
Hvornår: Under hele
praktikken.
Hvordan dokumenteres
læringsmålet: Ved at nedskrive mine observationer, refleksioner og resultater i
min blog og i mit tværprofessionelle element.
Læringsmål
3:
Indhold: Linjefag (Sundhed,
krop og bevægelse)
Mål: Jeg vil gennem
mit linjefag sundhed, krop og bevægelse, forsøge at inddrage mere aktivitet i
hverdagen, på den stue jeg er tilknyttet.
Hvorfor: Børnenes
hverdag er meget struktureret og stillesiddende, og jeg ønsker derfor at
indbringe mere aktivitet, i håb om at give lærerne et redskab til at holde mere
ro på børnene i hverdagen.
Hvordan: Ved at lave
forskellige lege og aktiviteter i den hal der er tilknyttet institutionen. Hvis
dette ikke kan lade sig gøre grundet den stramme struktur, vil jeg forsøge at
inddrage lege og aktiviteter i de timer jeg underviser børnene i engelsk.
Hvornår: under hele
praktikken.
Hvordan dokumenteres læringsmålet: Jeg vil
dokumentere processerne ved at beskrive forløbene på min blog, samt inddrage
billeder. Dette vil jeg både gøre hvis forløbende har været succesfulde eller
ikke.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar