onsdag den 19. september 2012

Læringsmål


Læringsmål.

 

Læringsmål 1:

 

Indhold: hverdagens gang, pædagogikken og de kulturelle forhold i institutionen.

 

Mål: Gennem min hverdag i Truong Thang Long Kidsmart Kindergarten, vil jeg gøre mig erfaringer indenfor institutionens hverdag, deres pædagogik og kulturelle forhold.

 

Hvorfor: Fordi jeg ønsker at iagttage forskellen mellem den danske og vietnamesiske pædagogik og de forskellige kulturelle forhold. Ligeledes for at erfare hvor stor en rolle kulturen spiller i hverdagen.

 

Hvordan: Det vil jeg gøre med at indgå som en del af hverdagen i institutionen. Jeg vil iagttage og observere, samt vise interesse og nysgerrighed for de pædagogiske og kulturelle forskelle. 

 

Hvornår: Under hele praktikken.

 

Hvordan dokumenteres læringsmålet: Jeg vil gennem min blog komme med konkrete faglige indlæg, hvor jeg ud fra mine egne erfaringer samt teoretisk viden vil dokumentere mit læringsmål.

 

Læringsmål 2:

 

Indhold: Det tværprofessionelle element

 

Mål: Ud fra mit specialiseringsområde (mennesker med sociale problemer), vil jeg undersøge Truong Thang Long Kidsmart Kindergartens tværfaglige samarbejde, med henblik på institutionens ”specialbørn”.

 

Hvorfor: Dette vil jeg gøre for at finde ud af, hvilke tværfaglige samarbejdspartnere Vietnam generelt bruger til sine ”specialbørn” og hvad forskellen er her og i Danmark.

 

Hvordan: Ved at stifte bekendtskab med de professioner der er tilknyttet institutionen. Derudover vil jeg benytte mig af min vejleder for at få uddybet de tværprofessionelle samarbejdspartneres funktioner i institutionen.

 

Hvornår: Under hele praktikken.

 

Hvordan dokumenteres læringsmålet: Ved at nedskrive mine observationer, refleksioner og resultater i min blog og i mit tværprofessionelle element.

 

Læringsmål 3:

 

Indhold: Linjefag (Sundhed, krop og bevægelse)

 

Mål: Jeg vil gennem mit linjefag sundhed, krop og bevægelse, forsøge at inddrage mere aktivitet i hverdagen, på den stue jeg er tilknyttet.

 

Hvorfor: Børnenes hverdag er meget struktureret og stillesiddende, og jeg ønsker derfor at indbringe mere aktivitet, i håb om at give lærerne et redskab til at holde mere ro på børnene i hverdagen.  

 

Hvordan: Ved at lave forskellige lege og aktiviteter i den hal der er tilknyttet institutionen. Hvis dette ikke kan lade sig gøre grundet den stramme struktur, vil jeg forsøge at inddrage lege og aktiviteter i de timer jeg underviser børnene i engelsk.

 

Hvornår: under hele praktikken.

 

Hvordan dokumenteres læringsmålet: Jeg vil dokumentere processerne ved at beskrive forløbene på min blog, samt inddrage billeder. Dette vil jeg både gøre hvis forløbende har været succesfulde eller ikke.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar